رنگ های متناسب با فصل بهار

دسته بندی ها ست کردن رنگ ها
ممکن است مدها بیایند و بروند ، اما چیزی که باقی می ماند ایده لباس پوشیدن با رنگ های فصلی […]
10 اردیبهشت 1403

ممکن است مدها بیایند و بروند ، اما چیزی که باقی می ماند ایده لباس پوشیدن با رنگ های فصلی است. رنگهای فصلی رنگهایی هستند که سایه هایی را که در چهار فصل طبیعت دیده می شود ، منعکس می کنند. هر فصل دارای مجموعه ای از رنگهای سنتی خاص خود است که معمولاً با آن مرتبط است و اگر بر اساس آنها رنگ لباس خودتان را انتخاب کنید؛ تاثیر خیلی خوبی روی استایل شما خواهد داشت.

 

چه رنگ هایی مناسب فصل بهار هستند؟

فصل بهارمجموعه ای از رنگ های مخصوص ، برای انتخاب و ست کردن لباس دارد. رنگ های فصل بهار شامل رنگ های خنک و ملایم می شود که بسیار شبیه به هوای فصل است. مناسب ترین و بهترین رنگ ها برای فصل بهار رنگ های روشن هستند. رنگ های بهاری، رنگ های روشن از هر تن رنگ هستند و معمولاً از نسخه های پاستلی رنگهای رنگین کمان تشکیل شده است. به رنگ های بهاری به اصطلاح  رنگ های پاستلی هم گفته می شود. رنگ های خاکستری، متالیک و مشکی عموماً جزء رنگ های بهاری انتخاب نمیشوند.

 

 

  • رنگ سبز:

 

 

از لحاظ معنای رنگ، رنگ سبز رنگ رشد، بهار، تجدید و تولد دوباره است و یکی از پرطرفدارترین و مناسب ترین رنگ‌های فصل بهارهست. رنگ سبز در بهار تداعی گر گیاهان و سبزه ی طبیعت است. استفاده از رنگ سبز در لباس‌هایمان می‌تواند سرزندگی، آرامش و شادابی را به ارمغان بیاورد و همچنین پوشیدن لباس سبزاضطراب را از شما دور میکند. انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحب آن شخصیتی قوی و با اراده دارد. رنگ سبز را می توانیم در طیف ‌های مختلف مشاهده کنیم؛ از جمله سبز نئون، سبز زمردی، سبز زیتونی، سبز نعناعی و …

 

 

  • رنگ آبی آسمانی:

 

 

یکی دیگر از رنگ های مناسب فصل بهار رنگ آبی آسمانی است. رنگ آبی روشن نماد سلامتی، شفا، آرامش، صلح ، امنیت و درک و نرمی و ملایمت است. پوشیدن لباس‌های روشن باعث می‌شود شخص انرژی مثبت را انتقال دهد و عشق و بالندگی را به اطراف خود پخش کند. آبی رنگ آسمان و دریاست و لباس‌های آبی آرامش را القاء می‌کنند. هر چند استفاده از رنگ‌ های ملایم در طراحی لباس خانم‌ها، شخصیت آنها را ملایم ‌تر نشان می‌دهد اما استفاده کامل از مجموعه‌ای از رنگ‌های سرد احساس منفی را به بیننده منتقل می‌کند، بنابراین استفاده از رنگ‌های گرم و زنده در ترکیب لباس کار مناسبی است و ترکیبی زیبا و کاملاً بهاری ایجاد میکند.

 

 

  • رنگ صورتی:

 

 

رنگ صورتی و طیف‌های مختلف صورتی همچنین از رنگ‌های مناسب فصل بهار است که به شدت در طبیعت فصل بهار مشاهده می شود.
صورتی رز، گل بهی، صورتی چرک، صورتی پر رنگ و صورتی جیغ طیف‌های مختلف رنگ صورتی محسوب می‌شوند. از رنگ صورتی معمولا به عنوان یک رنگ شاد و رمانتیک یاد می شود. رنگ صورتی نماد عشق بی قید و شرط، محبت و مهربانی، بخشش، امید، آرامش، مراقبت و انرژی زنانه است. رنگ صورتی را می توان در دسته رنگ های روشن قرار داد و پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن نشان دهنده عشق، یکدلی و عاطفه می باشد. همنشینی صورتی و خاکستری ترکیبی راحت و آرام می‌سازد و ترکیب رنگ صورتی با رنگ های خنثی مانند سفید و کرم حس جوانی و نشاط را چند برابر می‌کند و تاثیرگذاری بالا تری دارد. ترکیب آبی و صورتی حس خنکی را به فرد منتقل می‌کند و ترکیب زیبایی ایجاد میکند.

 

 

  • رنگ زرد:

 

 

رنگ بهاری دیگر رنگ زرد است که نماد تابش خورشید و رنگی نشاط آور و انرژی بخش می باشد. این رنگ انتقال ‌دهنده احساسات، خوش‌بینی و خوشحالی است. رنگ زرد بیانگر شادمانی است و انرژی مثبت را به اطراف خود منتقل می‌کند، اما باید توجه داشت اگر همه لباس‌های خود را به رنگ زرد درخشان انتخاب کنید، موجب خستگی چشم می‌شود و استفاده بیش از اندازه از لباس‌های زرد نتیجه معکوس خواهد داشت؛ اما می توانیم این رنگ را در کنار رنگ های خنثی و سرد و یا رنگ های مکمل استفاده کنیم تا ترکیب زیبا و بهاری ایجاد کنیم.

 

 

  • رنگ سفید:

 

 

رنگ سفید و طیف های مختلف آن کاربرد بسیاری در فصل بهار دارند. شیری، صدفی، سفید استخوانی و سفید عاجی به عنوان طیف های مختلف رنگ سفید، شناخته می شوند. رنگ سفید نماد کمال، خلوص، بی گناهی، پاکیزگی، برابری، سادگی، خودکفایی و شروع جدید است. البته اگر تمایل به پوشیدن استایل یک دست سفید ندارید، می‌توانید از رنگ سفید در کنار رنگ های خنثی و پاستلی استفاده کنید و همچنین می توانید فقط از یک پیراهن، کیف یا شلوار سفید در استایل خودتان استفاده کنید و تاثیرش را ببینید.

 

 

 

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رنگ های متناسب با فصل بهار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *